Δωρεάν μεταφορικά για αγορές άνω των 50€

210 9831235 για τηλεφωνικές παραγγελίες και παραλαβή από το φαρμακείο

mail logo
Σύνδεση
Search
Close this search box.
Πρακτικές συμβουλές για την ενίσχυση της μνήμης

Πρακτικές συμβουλές για την ενίσχυση της μνήμης

Picture of C-Pharmcy team

C-Pharmcy team

Η μνήμη αποτελεί θεμελιώδη αρχή της ανθρώπινης βιολογικής και υποκειμενικής πραγματικότητας. Μέσω της μνήμης διεξάγεται οποιαδήποτε αλληλεπίδραση με το περιβάλλον. Η απόδοση του ανθρώπινου εγκεφάλου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το γενετικό μας υπόβαθρο, αλλά σε πολύ μεγάλο βαθμό, επίσης, από περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα την διατροφή. Έχει αποδειχθεί στην βιβλιογραφία πως διάφορα τρόφιμα αλλά και θρεπτικά συστατικά έχουν αντίκτυπο στην λειτουργία του εγκεφάλου μας!

Σε ποια τρόφιμα συναντούμε θρεπτικά συστατικά για τη μνήμη μας;

Τροφές πλούσιες όπως σε ένα Μεσογειακό πρότυπο διατροφής, ενισχύουν το νευρικό σύστημα, όπως λιπαρά οξέα, λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ολικής άλεσης προϊόντα και ψάρια. Πολύ σημαντικό είναι να ακολουθούμε ένα υγιεινό διατροφικό πρότυπο, με τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων. Μελέτες αποδεικνύουν, επίσης, πως το μύρτιλο, το οποίο είναι πλούσιο σε φαινολικά συστατικά όπως φλαβονοειδή και ανθοκυανίνες, βελτιώνει την μνήμη και την γνωστική λειτουργία. Επιπροσθέτως, υψηλή πρόσληψη βιταμίνης Ε, αλλά και βιταμινών του συμπλέγματος Β, έχει συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας.

Συμπληρωματικά συστατικά που συμβάλλουν στην ενίσχυση της μνήμης

Πάρα πολύ σημαντικά και μελετημένα στοιχεία που συμβάλλουν στην βελτίωση και ενίσχυση της μνήμης και της συγκέντρωσης αποτελούν τα φωσφολιπίδια, που στηρίζουν δομικά τα νευρικά κύτταρα και είναι άκρως απαραίτητα για την ακεραιότητα των μεμβρανών. Αποτελούν αναπόσπαστα συστατικά των κυτταρικών μεμβρανών και παίζουν καθοριστική σημασία στην ανάπτυξη, ωρίμανση και σωστή λειτουργία των εγκεφαλικών κυττάρων (μνήμη, συγκέντρωση, διαύγεια, όραση, ακοή κλπ). Παράλληλα, αντιοξειδωτικά στοιχεία όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε και το σελήνιο επιβραδύνουν τη γήρανση των εγκεφαλικών κυττάρων.

Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε εκτός από την διατροφή;

Η σωματική άσκηση και τα παιχνίδια μνήμης, είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι έχει πολλαπλά οφέλη στην υγεία. Ακόμη και μια μεμονωμένη συνεδρία σωματικής άσκησης ή ένα απλό παζλ, μπορούν να έχουν θετικά αποτελέσματα στη γνωστική λειτουργία και τη μνήμη.

Πηγή: www.bionat.gr
Μαντώ Αθανασίου
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Διαβάστε επίσης

Τελευταία νέα

Πρακτικές συμβουλές για την ενίσχυση της μνήμης

Πρακτικές συμβουλές για την ενίσχυση της μνήμης

Η μνήμη αποτελεί θεμελιώδη αρχή της ανθρώπινης βιολογικής και υποκειμενικής πραγματικότητας. Μέσω της μνήμης διεξάγεται οποιαδήποτε αλληλεπίδραση με το περιβάλλον. Η απόδοση του ανθρώπινου εγκεφάλου

Ήπια Γνωστική Διαταραχή

Ήπια Γνωστική Διαταραχή: Υπάρχει λύση;

Βάσει του Διαγνωστικού και Στατιστικού εγχειριδίου των Ψυχικών Διαταραχών, (5η έκδοση/DSM-5) ως ήπια γνωστική διαταραχή (MCI: Mild Cognitive Impairment) ορίζονται οι ήπιες διαταραχές μνήμης ή

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ newsletter

και ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις προσφορές, τα events και τις εκπτώσεις μας